עשרת הדברות

בבלוג זה יוצגו השלבים ב' - ה' שבמשימה "עשרת הדברות"


יום שבת, 12 בפברואר 2011

עשרת הדברות - ויקי ברייר


חלק א' בעבודה – הדברות של בניון:


-לא יהיה לך אלוקים אחרים.
-כבד את אביך ואת אימך.
-אל תלך עקום (כלומר להיות הגון וישר).
-אל תחמוד.
-אל תגנוב.
-אל תשקר.

חלק ב' בעבודה – הדברות שלי:

1) אל תשפוט אף אדם על פי מעשיו.
2) שמור על קדושת ה' ועל שמו הטוב.
3) דרך ארץ קודמה לתורה.

הסיבה בגללה בחרתי להעלות דווקא את נושאים אלו בתור הדיברות שלי:
- הדיבר הראשון שאותו כתבתי, הוא חוק ראשון מבחינתי, גם בחיי היום יום שלי, לדעתי אסור לנו לשפוט אנשים אחרים, משפחה או חברים. זכות השפיטה ניתנה לאלוקים בלבד. הוא זה שברשותו לשפוט אותנו כבני אדם ולהעניש אותנו בהתאם למעשינו. לשופטים מכל סוג שהוא אין מקום בעולם הבא.
- הדיבר השני חשוב לי מכיוון שכל דבר שיש לי וכל דבר שיש בי אלוקים העניק לי. כל דבר שקורה לנו קורה לטובה, גם אם קשה לנו. אנו צריכים להודות בכל יום לאלוקים על מה שהוא העניק לנו, כי כל דבר אנו מקבלים כמתנה וצריכים להודות על כך.
- הדיבר השלישי חשוב לא פחות, ואפילו בין החשובים. דיבר זה בוחן אותנו בכל רגע בחיים שלנו. חשוב לשמור על הערכים שלנו ולכבד כל אדם שנמצא סביבנו. לשמור על דרך ארץ ועל שוויון בין כולם.

חלק ג' בעבודה – הדיבר החשוב ביותר בעיניי:




















מדוע בחרתי דווקא בדיבר זה:
בחרתי בדיבר זה שיציין את אחד מהדברות החשובים בעיניי מכיוון שכאשר מציינים בדיבר שמוטב לשמור על קדושת אלוקים ולא להזכיר את שמו לשווא מבחינתי מתכוונים גם לכך שאדם שלא ישמור על קדושת אלוקים יפר בצורה אוטומטית את כל הדיברות שהינם משמרים את קדושתו של אלוקים. את כל הדיברות הציב לנו אלוקים, ולכן אם לא נשמור על קדושתו אנו בעצם "לא מכבדים" אף דיבר. הכוונה עצמה בדיבר זה היא שאסור לנדור ולהישבע בכלל, ובטח שלט להזכיר את שם אלוקים סתם ככה.



תגובה 1:

  1. שלום ויקי, עבודה מרשימה. עיצבת יפה את שקופית הp.p.t ובחרת דברות מעניינים משלך. עם זאת הייתי ממליץ להוסיף לשקופית הppt תמונות נוספות הקשורות לקדושת ה' והסבר למה בחרת דווקא בדיבר זה.

    טל הראל

    השבמחק