עשרת הדברות

בבלוג זה יוצגו השלבים ב' - ה' שבמשימה "עשרת הדברות"


יום שישי, 11 בפברואר 2011

חלק א'

הדברות של בניון
1)
אל תלך עקום זה לא כדאי
2)
ששת ימים תעוף עם הדימיון שלך ותבנה ארמונות בחול פרט ליום שבת
3)
תבוא אלי עזוב הכל
4)
אל תחמוד כל אשר לחבר שלך
5)
אל תתעסק עם חבר שלך (ביתו,חמורו וכספו)
6)
תתרחק בעיקר מאשת חברך
7)
אל תגנוב ותשתדל לא לשקר
8)
סוף הגנב תלוי
9)
מהשנאה תברח ממש כמו אש היא שורפת את כל מה ששפוי

חלק ב'

כבד את המבוגרים- החינוך מתבסס אל כיבוד ההורים וכאשר גודלים הכבוד גודל וצריכים לכבד גם את המבוגרים.

אל תפגע בזולת או בכלל באף אחד- אל תפגע בזולת או באף אחת מפני שכמו שלא היית רוצה שיפגעו בך כך גם האנשים שבהם פגעת לא היו רוצים שיפגעו בהם.

אל תשפוט אחרים לפי גזע/דת/מין- כמו שאומרים אסור לשפוט אנשים לפני שמכירים אותם מפני שכמו שאני לא הייתי רוצה שהיו שופטים אותי לפני שמכירים אותי כך גם הם מפני שלא הייתי רוצה ישפטו אותי לפי הגזע/דת/מין שלי.

חלק ג'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה